منوی دسته بندی

سینی کابل چه کاربردی دارد؟

سینی کابل چه کاربردی دارد؟

یکی از پرکاربردترین و ساده‌ترین فناوری‌هایی که امروزه در تاسیسات الکتریکی کاربرد فراوانی دارد، استفاده از سینی کابل است. البته روش‌های محافظتی برای سیم و کابل وجود دارد که یکی از آن‌ها استفاده از سیم و کابل نسوز است

سیم و کابل نسوز همانطور که از نامش پیداست، در برابر خطراتی هم چون شدت جریان بالا، افزایش ناگهانی حرارت مستقیم و غیر مستقیم از خود مقاومت نشان می دهند. اما روش ساده‌تر و با هزینه کمتر استفاده از سینی کابل برای ایجاد محفاظت است. سینی کابل معمولا برای محافظت از سیم‌ها و کابل‌ها و جداسازی کابل‌های مختلف در مسیر استفاده می‌شود. نگهدارنده های کابل، سیم‌ها را سازماندهی می‌کنند و کابل‌ها را در برابر رطوبت، ضربه، مواد شیمیایی، اسیدها و… محافظت می‌کنند. وجود سینی کابل برای حفظ زیبایی و مرتب بودن کابل کشی نیز اهمیت دارد.

پیش‌تر از لوله‌ برای محافظت از کابل‌های برق استفاده می‌شد، اما باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر در تاسیسات برقی بزرگ از لوله کشی به منظور نگهداری و انتقال کابل‌ها و سیم‌های رسانا استفاده شود، تعمیر، جابجایی و نگهداری آن متحمل هزینه و زمان زیادی خواهد بود. به همین دلیل است که سینی کابل در اندازه و ابعاد مختلف می‌تواند این کار را سریع‌تر، راحت‌تر و با هزینه کمتر انجام دهد و امروزه به طور گسترده‌ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به طور کلی از جمله مهم‌ترین کاربردهای سینی کابل در سیم کشی در خطوط برق با ولتاژ بالا و مراکز حساس می‌باشد. همچنین یکی دیگر از کاربردهای سینی کابل ،می‌توان در هدایت و عبور کابل‌های فیبر نوری، سیم کشی های ارتباطی، کابل شبکه و کابل مخابراتی دانست.

نظرات بسته شده است.

preloader
برق تاج ، خوش آمدید